Thursday, April 16, 2009

Info Takaful

INFO TAKAFUL


(takaful ikhlas)


1. Anda ada Rakan kongsi Perniagaan?
Jika seorang rakan kongsi anda meninggal dunia dan anda ingin mengambil alih saham beliau, mungkin dengan kos RM1juta, apakah sumber kewangan yang anda ada untuk membiayai pembelian ini? Jika Bank, anda perlu mambayar faedah dan mungkin sukar mendapat pembiayaan 100%. Jika simpanan peribadi, nampaknya anda terpaksa mengeluarkan duit poket RM1juta. Skim Takaful Pembiayaan Saham menyediakan RM1juta ini dengan hanya kos 4% setahun tanpa perlu membayar balik RM1juta tersebut. Kos 4% tersebut juga tidak perlu dibayar lagi selepas proses pembelian ini sempurna. Itu jika rakan kongsi anda yang ‘pergi’ dulu. Jika anda? Takaful Pembiayaan Saham ini akan memastikan keluarga anda mendapat pampasan bersamaan dengan nilai saham anda yang dipersetujui, tanpa perlu melibatkan diri dalam perniagaan anda lagi dan tanpa perlu menunggu pengistiharan dividen oleh rakan rakan kongsi anda, jika ada.
2. Tabung Pendidikan Anak


Sudahkah anda merancang untuk pendidikan anak anda? Bolehkah anda membiayai kos ini sekarang? Bagaimana dengan 19 tahun yang akan datang?
Dengan simpanan RM3.33 sehari atau RM100 sebulan, tuan / puan telah menyediakan tabung universiti sebanyak RM32,00 untuk anak kesayangan anda!!

3. Penyelesaian Hutang
Jumlahkan kesemua Aset Cair anda kemudian Tolakkan Kesemua Hutang/Liabiliti anda. Apakah Jawapannya? Jika Hutang lebih besar, anda perlukan Skim Perlindungan Hutang Takaful, demi insan tersayang!

4. Jaminan Pendapatan
Cuba buka Terma Dan Syarat Pekerjaan anda. Adakah syarikat anda memberi jaminan bahawa keluarga anda akan terus menikmati Gaji anda selama 60 bulan selepas anda meninggal dunia? Jika tiada, keluarga anda sangat mengharapkan anda mempunyai Takaful Perlindungan Gaji bagi mereka meneruskan gaya hidup yang anda berikan sekarang.
5. Rumah Kebajikan, Sekolah Tahfiz, Rumah Anak Yatim, Institusi Masjid
Bagaimana perasaan anda jika dapat memberi sumbangan RM100,000 kepada sebuah Sekolah Tahfiz yang mana sumbangan anda telah dapat melahirkan 10 atau 20 penghafaz Al-Quran? Anda boleh membuat sumbangan ini tanpa perlu mengeluarkan RM100,000 dengan cara menyumbang secara tetap dengan jumlah yang kecil, melalui Takaful Jariah.
Ceria Selalu.
ingat takaful, ingat keluarga tersayang
h.a. aziz
perunding takaful anda
016-948 3693
E-mail : hisham_abdulaziz@yahoo.com

Khidmat penerangan diberikan percuma


takaful ikhlas