Monday, April 13, 2009

Pelan Perlindungan Takaful Ikhlas Sebagai 2nd Income








Pelan Simpanan & Perlindungan Takaful Ikhlas Sebagai Pendapatan Kedua

Tahukah anda, setiap orang bekerja untuk apa? Seperti di rajah 1. Sudah tentu untuk gaji atau komisen.Dan apabila dapat gaji atau komisen untuk apa? Sudah tentu untuk belanja keluarga seperti di rajah 2.


Jadi biasalah bila kita dapat gaji,kita akan gunakan untuk belanja seperti dirajah 2. Bayar duit sewa, makan minum anak isteri, bayar duit kereta, pembantu rumah, ibu bapa dan lain lain.

Tapi, pernah anda terfikir jika ini yang berlaku keatas anda seperti di rajah 3. Siapa sangka? Bah kata perpatah melayu "malang tak berbau".
Anda sudah tiada. Tetapi kehidupan keluarga yang anda tinggalkan perlu diteruskan. Mereka perlu duit belanja untuk kesekolah, duit tuition macam mana? Makan minum mereka? Sewa rumah? Instalment kereta?
Hutang anda? Kredit kad? Hutang "personal loan"? Tahukah anda sebagai seorang Islam, jika kita tinggalkan hutang, amalan kita takkan naik ke langit, selagi hutang tidak dijelaskan olih pewaris. Tanyalah ustaz dekat surau anda. Betul ke?
Siapa nak jelaskan hutang anda?
Mana nak cari duit? Sudah tentu isteri dan anak anak anda terkial-terkial.Adakah ini anda mahu seperti dirajah 5?
Pilihan yang ada ialah :
1. Harapkan duit simpanan. Cukup ke? Berapa ramai dikalangan kita yang suka menyimpan?
2. Saudara mara. Sanggup ke mereka menolong keluarga anda selama-lama nya? Sekali sekala bolih lah.
3. Pinjaman peribadi. Ada ke bank yang hendak membantu kita?
Maka disini datang nya peranan syarikat Takaful Ikhlas yang sedia membantu anda. Itu pun jika anda sebagai suami yang bertanggung jawab sudah ambil Pelan Simpanan & Perlindungan Takaful dari Takaful Ikhlas. Apa rasa isteri dan anak anak anda jika ada wakil dari Syarikat Takaful Ikhlas datang dengan sekeping cek bertulis RM200,000 dan penama ialah isteri anda.
Sudah tentu isteri dan anak anak anda akan gembira. Bukan kerana duit RM200,000 anda akan hidup balik, tetapi sekurang kurang dapat meringankan beban keluarga anda.Bukan sekurang-kurang nya tetapi MEMANG SANGAT mengurangkan BEBAN keluarga ANDA!
MEMANG ANDA ADA PILIHAN YANG TERBAIK.AMBIL LAH PELAN SIMPANAN & PERLINDUNGAN TAKAFUL DARI TAKAFUL IKHLAS. CUMA TAK SAMPAI HARGA SEKOTAK ROKOK SEHARI!
BERTINDAK SEKARANG. TUNGGU APA LAGI!
KHIDMAT PENERANGAN DI BERI PERCUMA
Surah al-Baqarah Ayat 180
"Diwajibkan atas kamu, apabila seorang dari kamu hampir mati, hendaklah membuat wasiat untuk ibubapa dan kaum keluarga sebagai satu kewajipan atas orang-orang bertaqwa"

Hadis Riwayat Al-Bukhari
"Tinggalkan anak dan isteri kamu dengan kesenangan adalah lebih baik daripada tinggalkan mereka dalam keadaan meminta-minta."

Untuk Keterangan Lanjut
Hubungi Perunding Takaful Ikhlas Kami :
Hisham Abdul Aziz H/P : 016-948 3693

email:


Khidmat penerangan diberikan percuma
BERITA BAIK!!!!!
Jika anda mempunyai akaun Maybank atau anda kakitangan Kerajaan, anda tidak perlu keluarkan duit. Kami akan uruskan pemotongan terus. Potongan terus dari semua kad kredit juga diterima.Mudaaah!!!Tidak perlu keluarkan duit. Tunggu apa lagi!!!!


*** Jika anda ada mengambil Pelan Simpanan & Perlindungan di Takaful Ikhlas, pastikan anda ada beritahu pada ahli keluarga terdekat, khususnya isteri anda yang tersayang.Jangan pandai pandai nak buat "surprise". Bila anda tiada, tiba tiba isteri dapat cek RM200,000.
Beritahu pada isteri. jika berlaku apa apa, duit pampasan itu perlu digunakan untuk "settle" hutang hutang yang ada dahulu supaya amalan dan roh anda tiada sekatan naik ke langit.
Berita baik untuk pelanggan Takaful Ikhlas. Anda bolih hibahkan pampasan anda kepada keluarga yang terdekat, iaitu : ibu-bapa / isteri / anak atau adik beradik.
Apakah hibah? Hibah ialah pemberian atau hadiah diberi oleh pemilik nya kepada seseorang secara rela hati semasa hayatnya atas dasar kasih sayang.
Jika tidak dihibahkan harta nya semasa hidup dan bila pemilik nya meninggal, maka semua harta nya perlu di faraidkan.
Syarikat Takaful Ikhlas ialah satu satu syarikat Takaful diMalaysia yang dibenarkan olih Bank Negara Malaysia untuk menghibahkan pampasan takaful.
Jika anda ada masalah, hubungi Hisham A Aziz. Saya sedia membantu.


takaful ikhlas